O NAS
I. Nasza misja:
"Dziecko jest księgą, którą powinniśmy czytać i w której powinniśmy pisać."
Peter Rosegger
Ideą działania naszej placówki jest koncentrowanie się na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, uwzględniając jego aktywność w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Jesteśmy placówką która wspiera dziecko w pokonywaniu trudności i barier. Dbamy o dobre samopoczucie dziecka, wzmacniając jego poczucie wartości, ucząc szacunku do innych i uświadamianiu, że jest kimś wyjątkowym. Dostosowujemy metody pracy do konkretnych sytuacji i potrzeb dziecka. Inspirujemy do samodzielnego działania, poznawania świata i nabierania doświadczeń przez dzieci. Propagujemy trwałe i uniwersalne wzorce postępowania. Otaczamy wsparciem rodziców i udzielamy rad w kwestii rozwiązywania problemów zaistniałych w procesie wychowawczo- dydaktycznym. Promujemy dbanie o zdrowie, zachowania przyjazne przyrodzie i uczymy odróżnianie dobra od zła.
Dziecko w naszym przedszkolu:
otrzymuje pełny, harmonijny rozwój osobowości,
ma zapewniony proces opiekuńczo- dydaktyczny,
otrzymuje szacunek dla wszystkich swoich potrzeb, życzliwego podmiotowego traktowania,
rozwija swoje zainteresowania i zdolności,
otrzymuje pomoc w wyrównywaniu różnego rodzaju braków i deficytów rozwojowych,
pełne przygotowanie umożliwiające osiągnięcie "gotowości szkolnej",
wychowane jest w tolerancji do samego siebie i innych ludzi, bez względu na rasę, płeć, wiek, stan zdrowia, narodowość, akceptowanie ich potrzeb,
chronione jest przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej czy zaniedbania,
ma możliwość swobody wyrażania myśli i przekonań,
jest w pełni akceptowane takim jakie jest,
poznaje swoje prawa i obowiązki,
ma możliwość indywidualnego rozwoju,
Rodzice w naszym przedszkolu:
otrzymują rzetelną i obiektywną informacje o postępach i niepowodzeniach dziecka,
współpracują z nauczycielami,
wyrażają swoją opinię i oceniają prace przedszkola,
aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola,
są partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką,
uzyskują wsparcie od nauczycieli,
uczestniczą w spotkaniach indywidualnych, grupowych z dyrektorem przedszkola lub nauczycielem dziecka w celu wymiany informacji na tematy wychowawczo- dydaktyczne,
Nauczyciele w naszym przedszkolu:
są aktywni i twórczy, innowacyjni, zaangażowani w pracę przedszkola,
wspierają rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia, obserwują i oceniają jego rozwój,
współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki,
stosują nowoczesne metody pracy,
doskonalą swoją wiedzę i umiejętności podnosząc kwalifikacje zawodowe, wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efektywność swojej pracy.
II. Wizja naszego przedszkola.
Nasze przedszkole jest przyjazne dziecku, rodzicom i środowisku. Miejscem, w którym dzieci otoczone są miłością, troską i profesjonalną opieką. Panuje u Nas radosna zabawa i bezpieczne poznawanie świata. Przedszkole zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój ułatwiający adaptację i osiąganie sukcesów w dorosłym życiu.
III. Kierunki realizacji koncepcji pracy.
promocja zdrowia i ekologia,
rozwijanie uzdolnień,
edukacja przez sztukę,
wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków pracy.
IV. Model Absolwenta:
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole:
jest dobrze przygotowane do roli ucznia i obowiązków szkolnych,
wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty,
jest aktywne, samodzielne,
twórcze i otwarte,
wrażliwe estetycznie, zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
ma pozytywny obraz własnego "ja",
umie wyrażać i kontrolować swoje emocje,
umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie,
ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjne, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa,
ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem,